מאמרים

תרבות הטיפולים האסתטיים בהשפעת עולם התקשורת - חלק II

פן נוסף של ההשפעה של עולם התקשורת והמדיה בנושא הטיפולים האסתטיים הוא בלתי ישיר, בניגוד לפן הפרסומי עליו דיברנו. כיום, כמעט כל מי שמעוניין הופך להיות מיני כוכב בפני עצמו, גם אם לכמה דקות בלבד. אמצעים טכנולוגיים דוגמת תוכניות הריאליטי ואתרי האינטרנט הפופולאריים דוגמת "יו טיוב" נותנים כמעט לכל מי שמעוניין את האפשרות להציג את עצמו ואת מה שיש לו לומר לעולם כולו.

בעולם בו כולם מצטלמים ומצולמים, החשיבות האדירה של המראה החיצוני מועצמת, ועמה גם הביקוש לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים שונים. כמעט כל נער או נערה מתבגרים שמים כיום דגש עצום על מראם החיצוני, ועושים מה שניתן על מנת לשפר אותו כמה שיותר. זוהי תופעת לוואי ברורה של פיתוחו המואץ של עולם התקשורת והמדיה הסובב אותנו, וכך אנחנו מקבלים קשר הדוק בין עולם זה לתעשיית הטיפולים האסתטיים והניתוחים הפלסטיים.

לסיכום, עולם התקשורת והמדיה הינו בעל השפעה מכרעת על חיינו במגוון תחומים. תחום אחד בו השפעה זו היא ניכרת הוא תעשיית הטיפולים האסתטיים והניתוחים הפלסטיים אשר הולכת וצומחת משמעותית משנה לשנה. זו דוגמה מצוינת לכוח העצום שיש לתקשורת ולאמצעי המדיה השונים על חיינו.

חזרה לחלק ראשון