מאמרים

מקומה המרכזי של התקשורת והמדיה בהצלחתם של עסקים קטנים - חלק II

ללא שימוש צמוד באמצעי תקשורת אלו לצורך פרסום והשגת לקוחות, אין לאף אחד מן העסקים הללו סיכוי סביר לשרוד.

המצב שנוצר בשוק, בו התחרות הולכת וגוברת מיום ליום, שינה את כללי המשחק לחלוטין. בעבר, לפני עשרות שנים, כאשר השוק היה פחות משוכלל והתחרות הייתה ברמה נמוכה בהרבה, פרסום ושיווק לא נחשבו למאפיינים קריטיים כל כך בפעילותו של עסק קטן, אשר יכול היה לבנות מצבת לקוחות מספקת באמצעות קשרי אנוש טובים ונאמנות צרכנית. כיום, רמת התחרותיות השוררת בשווקים מביאה כל עסק, קטן ככל שיהיה, למצב בו אם לא יפרסם וישווק עצמו כמו שצריך באמצעי התקשורת והמדיה הרלבנטיים והיעילים ביותר, הוא פשוט לא ישרוד אפילו שנה אחת. נדמה כי קיימת פחות סנטימנטאליות בשווקים – עסק קטן לא יכול לבנות על כך שלקוחותיו יישארו עמו באש ובמים. אם יבוא מתחרה ויוריד במעט את המחיר, ינהרו כל הלקוחות אליו. בעולם כזה, חייב כל עסק להתחרות במתחריו כמה שהוא רק יכול, ותחרות זו מתחילה ומסתיימת במיתוג ושיווק העסק בכל אמצעי אפשרי.

חזרה לחלק ראשון